ראשי » מוקד תמיכה טלפוני

מוקד תמיכה טלפוני

לשיחה עם נציג חייגו

להתייעצות עם נציג וקבלת סיוע

מלאו את הפרטים בטופס

    המוקד הטלפוני מעניק  מענה ותמיכה לבני משפחה המתמודדים עם האתגרים הטיפוליים בבני משפחתם החולים במחלת הדמנציה והאלצהיימר.

    צוות המוקד מיומן באבחון הצורך של הפונים למוקד במתן תמיכה ראשונית והפנייתם  לאנשי המקצוע הרלוונטיים להמשך הטיפול. 

    המענה הראשוני ניתן לכל פונה ואינו כרוך בעלות כל שהיא.

    בנוסף, אנו מציעים מגוון שירותים הנתינים לחולה הנמצא בקהילה בביתו או במרכז הרפואי. 

    המענה ניתן בשפות – עברית, אנגלית, רוסית, ערבית ועוד.

    ליווי רפואי

    המרכז הרפואי מציע שירותי תמיכה רפואיים עבור מטופלים המתגוררים בקהילה. השירות כולל ליווי של רופא מומחה פסיכיאטר/ גריאטר, תדירות הפגישות/ השיחות ומכסת השיחות/ פגישות יקבעו לפי צרכי המטופל ובני משפחתו.  הליווי כולל הערכה ראשונית ומתן מענה לשאלות הקשורות לבעיות התנהגות ולטיפול התרופתי שלו נזקק המטופל.

    ליווי סוציאלי

    הטיפול במטופל הסובל ממחלת דמנציה הינו מורכב ודורש התגייסות של בני המשפחה ומסירות לטיפול, הטיפול לרוב הינו ארוך, שוחק ומעייף בעיקר את המטפלים העיקריים.

    אנו מודעים ומבינים את הקושי המלווה את בני המשפחה בשלבי המחלה השונים ומציעים ליוו ותמיכה הניתנים ע"י עובדות סוציאליות מומחיות בתחום הדמנציה. הליווי כולל מפגשים קבועים.

    כמות המפגשים והתדירות של המפגשים נקבעים לאחר ביצוע הערכה ראשונית הכוללת מיפוי צרכי המשפחה. המפגשים יכולים להתקיים במרכז הרפואי או באמצעות זום.

    הדרכת מטפל עיקרי

    מטופלים עם מחלות הדמנציה ואלצהיימר מעמידות את בני המשפחה ומטפלים שמתגוררים עם המטופלים בפני סיטואציות מאתגרות על בסיס יום יומי. ידע מקדים על המחלה ומהלכה, ומידע על דרכי ההתמודדות עם בעיות ההתנהגות שנלוות למחלה יכולים לסייע לבני המשפחה והמטפלים בהתמודדות ולהקל על הקשיים בטיפול.

    במרכז הרפואי ניתן לקבל הדרכות לבני משפחה ומטפלים עיקריים. ההדרכה כוללת הסבר על המחלה, דרכי התמודדות עם בעיות התנהגות וירידה תפקודית, מתן מידע לגבי מענים שקיימים בקהילה. ההדרכה ניתנת ע"י אחיות מוסמכות ועובדות סוציאליות בעלות ניסיון בתחום הדמנציה.

    ניתן לקיים את ההדרכה במרכז הרפואי, או במסגרת שיחת וידאו. ניתן לקבל הדרכה למספר בני משפחה וכן למטפלים שמתגוררים בבית המטופלים. במידת הצורך ניתן לקיים סדרת מפגשי הדרכה.

    ההדרכה ניתנת במספר שפות – עברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

    מלונית – אשפוז קצר מועד

    בן משפחה חולה בדמנציה זו התמודדות קשה לחולה ולמשפחתו. החולה נזקק לטיפול והשגחה מלאים כאשר בני המשפחה חווים קשיים רגשיים לא פשוטים וגם התמודדות עם צרכי הטפול של החולה.

    לא פעם נזקקת המשפחה להוצאת בן המשפחה החולה מהבית למספר ימים או לשבוע, החלפת מטפל, מטפל חולה או שיצא לחופשה או שבני המשפחה גם הם זקוקים למנוחה.

    לשם כך הקמנו את המלונית, המלונית מיועדת לשהייה לתקופה קצרה של החולה, כאשר במלונית החולה מקבל את מלוא הטיפול הרפואי והסיעודי הנדרש, כמובן כלכלה מלאה ואפילו פעילות תעסוקתית. 

    הקבלה למלונית מותנת בוועדת קבלה לבחינת מצבו של החולה והתאמתו למלונית.

    ניתן לקבל טיפולים פרה רפואיים בבית המטופל בריפוי בעיסוק ותעסוקה, פיזיותרפיה, טיפול רגשי ותזונה

    צרו איתי קשר
    +
    צרו איתי קשר!