מוקד סיוע לחולי אלצהיימר

מוקד טלפוני חדשני בפריסה ארצית בשיתוף המוסד לביטוח לאומי

072-3944847

המוקד לסיוע לחולי אלצהיימר הוא שירות חדשני שהמרכז לאלצהיימר מקים בשיתוף עם המוסד לביטוח לאומי. המוקד מיועד לתמוך במשפחות של חולי אלצהיימר ולספק שירות לחולים בבית.

המוקד יהיה זמין 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, וייתן מענה לקשיים היומיומיים העולים בעת הטיפול בחולה בבית. בכך יאפשר המוקד לחולים להמשיך להתגורר בקהילה ולהימנע מאשפוז.

במסגרת המוקד  נציע גם אפשרות לביקורי בית לפי הצורך של אנשי מקצוע לשם ייעוץ ספציפי וייעודי יותר.

המוסד לביטוח לאומי, שהבין את הצורך וחשיבות הקמת המוקד, נרתם לקידום הרעיון והפך לשותף מרכזי בהוצאת המיזם לפועל.

בכך שם הביטוח הלאומי בראש מעיניו את אוכלוסיית חולי הדמנציה בארץ והוא מוביל נדבך חשוב בתכנית הלאומית להתמודדות עם דמנציה.

למידע נוסף ויצירת קשר עם המוקד לסיוע לחולי אלצהיימר התקשרו או השאירו פרטים

24 שעות ביממה

המוקד הטלפוני זמין 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ונותן מענה לקשיים היומיומיים העולים בעת הטיפול בחולה בבית.

בעקבות הפנייה למוקד הטלפוני מתקבלת החלטה מקצועית האם לזמן את המטופל למרכז או שמא צריך להגיע אליו לביקור בית, או להמליץ לו לפנות לגורם אחר, וכן להעניק לו ייעוץ בביתו (עד 30 ק"מ מהמרכז).

בכך מאפשר המוקד לחולים להיות חלק מהקהילה, לקבל תמיכה וטיפול רצוף, ולהימנע מאשפוז ממושך.

ייעוץ ומענה מיידים

המוקד הטלפוני עונה לפניות מבני משפחתו של החולה או ממטפלים עיקריים אחרים, ומעניק ייעוץ מיידי למצוקות המתעוררות תדיר בעת טיפול בחולה בבית בנושאים כגון התנהגות, קשיים במתן טיפול יומיומי ועוד,

כמו לדוגמא: כיצד לנהוג במקרה בו מטופל מסרב ליטול תרופות, מתנהג באלימות, מגלה סימני דיכאון וכדומה.

המוקד הטלפוני נותן גם מענה למקרים הנמצאים על הטווח שבין רפואת חירום דחופה ובין טיפול שבשגרה של קופות החולים..

זמינות של אנשי מקצוע

כל פנייה אל המוקד נענית על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום מחלת האלצהיימר.

אחות ועובדת סוציאלית קולטות את שיחת הטלפון הראשונית וינהלו את הטיפול בפנייה בעזרת צוות של אנשי מקצוע נוספים, כגון רופאים, דיאטניות, פיזיותרפיסטים ועוד, הזמינים במידת הצורך לתת מענה לפונים.

המרכז מציע לפונים מעטפת תמיכה משמעותית ומקצועית של כל אנשי הצוות המומחים ושל כל מערכי הטיפול הקיימים אצלנו.

במידת הצורך, מוזמן החולה למרכז לבדיקות מקיפות יותר, ובמקרים בהם לא יוכל להגיע למרכז, יתואם ביקור בביתו.

שירותי בית וטיפולים רפואיים נלווים

בנוסף לתמיכה ולמענה הטלפוני אנו מציעים לחולים בקהילה גם סל שירותים של אנשי מקצוע לשם ייעוץ ספציפי וייעודי יותר.

צוות המוקד עוזר לפונים במיפוי הצרכים הייעודיים שלהם. בנוסף, ובמידת הצורך, קיימת אפשרות להעניק לקהילה סל שירותים נוסף בתשלום בביתו של המטופל, באמצעות ביקורים של אנשי מקצוע  לצורך ייעוץ ספציפי וייעודי יותר.

שירות ביקורי הבית ניתן למטופלים המתגוררים ברדיוס של עד 30 ק"מ מהמרכז.

השירותים שמציע המרכז (חלקם בתוספת תשלום) הם:

  • שירותי רפואה – פגישה או התייעצות טלפונית עם רופא המתמחה בתחום הדמנציה לצורך ייעוץ.
  • שירותי סיעוד – פגישה או התייעצות טלפונית עם אחות המתמחה בתחום הדמנציה לצורך ייעוץ.
  • שירותי פיזיותרפיה – ייעוץ של פיזיותרפיסט, ניתן גם לקבל טיפול בתשלום.
  • שירותי ריפוי בעיסוק – ייעוץ של מרפאת בעיסוק והתאמת אפשרויות ריפוי בעיסוק בית.
  • שירותי ייעוץ תזונתי – מתן ייעוץ תזונתי על ידי דיאטנית בתלות במצבו של החולה.
  • טיפולים פרה-רפואיים – טיפול במוזיקה ובאמנויות שונות, טיפול בחדר סנוזלן, טיפולים ברפואה משלימה, טיפול בגן צמחים טיפולי, טיפול בבעלי חיים. (בתשלום)
  • הפניה לשירותים קיימים – הפניית חולים ובני משפחותיהם לשירותים שונים העוזרים בהתנהלות בירוקרטית מול רשויות (כגון הגשת בקשות שונות למוסד לביטוח לאומי, תשלומים, הסכם שירותי אמבולנס ועוד).
  • אשפוז דחוף – במקרים של צורך באשפוז חירום, ניתן באמצעות אגף הרווחה העירוני להגיע לאשפוז חירום למשך כמה ימים.
  • מלונית (נופשון) – במקרים של מטפל שבורח וכן של מטפלים/בני משפחה המעוניינים לצאת לחופשה ולהשאיר את בן משפחתם בטיפול צמוד, ישנה אפשרות של מלונית עבור חולי אלצהיימר המטופלים בביתם. במלונית ניתן לשהות למשך תקופה קצרה ובפיקוח רפואי צמוד.

צוות המוקד הטלפוני עומד לרשות הפונים לייעוץ גם בכל דבר אחר שהם עשויים להזדקק לו, ואנשי הצוות יציעו את עזרתם ככל שיוכלו לבני המשפחה או המטפלים האחרים בבית.

במידת האפשר, אנו מושיטים עזרה בסיטואציות שונות הדורשות פתרון, ולחלופין אנו מנסים לעזור באמצעות הפניה לגורם מתאים אחר אשר יכול לסייע.